Farligt och rått..

Så är det måndag kväll och jag är inne i nån sorts dvala igen. Måste verkligen börja spåna på tv-serie idéerna, men samarbetet med Finland tog musten ur mig, blev så peppad över det att jag la all min energi i det..inte dåligt av mig att skriva ett kortfilmsmanus på 5 minuter på en dag...och då med inkluderad idéarbete..grejen var ju den att miljön lockade dem mest..dvs. Tunnelbanan...Dock sökte jag med ett färdigt manus, men det innehöll för många karaktärer..så jag fick rensa och rensa..till en ny historia..men kul va de..man kan mer än va man tror...

...och vad är det med tunnelbanor? Kanske har de något rått, smutsigt, kalt och farligt i sig..
I Finland är det ju fortfarande tillåtet att filma i tunnelbanor...i metro-station (som det heter där) i Helsingfors! I Sverige är det ju förbjudet enligt lag att filma i tunnelbanor (Beck filmer har däremot fått tillåtelse att filma i tunnelbanan, men kanske just för att det är Beck!) Så man måste ju passa på då i Finland innan det ändras där!

Jag själv gillar att skriva spännande och dramatiska berättelser och då gör ju miljön, som är dess like, lite realistiskt och grovt i sitt sätt mycket bättre. Jag älskar realism, det som berör och sätter sig i magkänslan. Det är vad allt handlar om för mig i mitt skrivande.

Så jag har lite idéer på tv-serier..nog så hemska och absurda att jag skrattar av mig..okej, i can be little spooky sometimes...but i enjoy every minute of it!

Nu så ska jag dricka te i min lilla stuga, det är becksvart ute och sekundvisaren på klockan tickar något så...jag tror jag tar ut batteriet..

Vi ses..C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0