Lite smått och gått..

Regnet öser ner och jag har såå mycket att göra. Färdiga avsnittsynopsis ska skrivas till på tisdag av alla serie ideérna, det blir totalt 12 korta synopsis. Har nu alltså på lager fyra tv-serie ideér och två som är riktigt bra faktiskt. Jag får se...kanske jag bara väljer ett av dem för skolan och gör den andra vid sidan av. Vi har ju som sagt ingen rätt att göra något av våra projekt under de tre åren vi studerar, skolan äger dessa rättigheter då, vilket jag tycker är synd.

Nåja..det droppar utanför och min mage börjar nu bli hungrig, det får blir lätt mat. Spagetti och köttfärsås :).

Just det..så var det ju inspelningen jag skulle berätta om. Det var intressant. Som sagt så skrev jag manus och till inspelning fanns professionella skådesspelare och en duktig regissör. 5 minuters kortfilm ska det bli och teamet började sminkningen redan 6.00 på morgonen. Tanken var att inspelningen för hela filmen skulle bli färdig till 11.00 så allt gick väldigt snabbt, inga pauser, dock fika vid behov, men de körde i sträck. Jag gjorde väl inget annat än att försökte hålla mig undan lite. Det kan lätt bli spänt då manusförfattaren står och kollar på hur det blir till, speciellt tror jag skådesspelarna känner det.
Och till sist blev det intervju med mig i knappt 1 minut. Sen var det klart.
Allt flöt väldigt bra, förutom att slutet kanske ändrades för smidighetens skull, får se sen hur detta blev. Men jag har dock fullt förtroende för att regissören fixade till det ändå.

Så nu fortsätter jag mitt skrivande med synopsisen.
Kram på er.
C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0