Liten tillbakablick..

Tisdag 24 juni 2008.


Vem e jag? Någon ensam liten tös, 34 årig brunett som sitter i sitt lilla skrymsle för att få något gjort... Tro nu inte att jag är en sån som inte har mycket i huvudet dock..jag tar det bara lugnt nu och kom på att starta en blogg. Kom plötsligt som på ett bananskal fram till den slutsatsen...vet inte riktigt hur och varför jag ens lägger ner min tid på att göra detta?

Men men finns det något vettigare att göra här just nu i en kall liten stuga (sparar på strömmen) ute i bushen när det regnar ute och det enda man kan göra är att lyssna på droppslaget mot rutan eller vänta på nästa fotbollsmatch....

Det är konstigt vilka underliga intressen man plötsligt får till sig, som att kolla på fotboll, killar som springer efter en rund liten boll med svarta sex kantiga små rutor...Fotboll i all ära...det för spänningen, bättre än att se på en tråkig thriller... jag skulle nog kunna ge en oscar för bästa thrillerfilm till en match med ryssarna...inte minst för bästa huvudroll och bästa biroller, vilka de nu än må vara...det kryllar ju av duktiga spelare inom laget...skit i om de ser tråkiga ut, ja alla kan ju inte vara lika bildsköna som portugiserna...stöna kan man ju i sänghalmen, men på soffan har spänningen högsta prioritet inför en fotbollsmatch.

Jag skriver filmmanus, har dock ännu inte fått något sålt eller gjort, men hoppas på att det ska gå vägen någon vacker dag. Alla har vi ju drömmar, jag skulle inte kunna leva utan mina drömmar, de är mina ledsagare i livet, de ligger i grunden för mina val och om jag går ifrån dem eller emot dem får jag dålig självkänsla eller förlorar närheten till mig själv, mina känslor och behov. Jag är en del av dem och kan inte finna fullständig tillfredsställelse om de inte realiseras, de är mot dem målen jag springer när jag jagar efter bollen...vad eller vem det nu kan vara jag springer efter dock..(jag har haft otur i kärlek måste jag ändå erkänna).

Jag vill bli verklighet för den jag egentligen är....om jag nu egentligen vet vem jag är?

Eller om mina drömmar bara är en illusion av vad jag tror är det jag vill ha för att jag tror att de ger mig lycka? Och vad är lycka? Har jag en illusionerad dröm om vad lycka egentligen är?

Alla dessa frågor gör mig förvirrad. Att leva i drömmarnas värld kan visst ha sina nackdelar, kanske att man inte förmår sig att leva i nuet utan längtar hela tiden till något annat. Livet kanske handlar om att finna häret och nuet och känna tillfredsställelsen av mig själv just nu. Att fånga ett drömliknande tillstånd i verkligheten i sig själv men dock närvarande och fullt medveten om mitt jag och var jag befinner mig. Jag skriver för flykten men också för tillfångatagandet av mig själv och livet här och nu...men fotboll då...det är ju samma sak..kanske är det så att vi fastnar i allt som griper tag i oss och leder oss in i vildmarken och jaktens grymma värld fylld av thriller som in i ett drömliknande tillstånd av euforisk karaktär långt bort från den trista vardagen.

Nu blev jag trött helt plötsligt...vet inte om jag bara fick huvudvärk, men jag kanske fortsätter sen..

Hej hej...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0