Ormar och maskar..

Inatt drömde jag något som jag aldrig drömt förut, jag drömde... okej jag kanske ska hålla det för mig själv, från det ena till det andra, konstigt nog har jag haft två ovanligt liknande drömmar två nätter i rad.

Jag drömde först om att hela min bostad var fylld av maskar, det var tusentals om inte miljontals bruna maskar som kryllade överallt, sen kommer jag inte ihåg mer. Den andra natten drömde jag om en orm, typ en majsorm eller pytonorm. Jag var dock inte rädd för den trots att den fräste hotande mot mig med stort gap, när jag lyfte upp den i svansen för att slänga ut den genom dörren, dock slingrade den sig snabbt under bron och jag fick syn på en liten fågel, som nyfiket kvittrade sig in under bron.

Kort efteråt hörde jag hur den lilla fågeln kved sin kvittrande ljusa stämma i skräck och panik. Jag tänkte mig att jag kanske ska låta det vara, fågeln har ingen chans längre..så jag började bege mig in igen och det lilla upprepande desperata fågelkvidet gav inte ifrån sig. Jag gav upp och tog kvasten till mig, stampade den hårt mot brogolvet, då såg jag hur den skadade lilla fågeln flög kvittrande ut ur bron i all hast och så vaknade jag.

Jag är ingen drömtydare, men det vore intressant och veta vad detta egentligen handade om? då jag är en sådan som ibland tror att drömmar har betydelse. Kanske är det lite av den Freudianska tron om det omedvetna som härjar i våra drömmar..som önskningar, drifter eller minnen, tankar och fantasier, som vi upplever inom oss.

Eftersom jag skriver filmmanus, har jag utvecklat en egenskap hos mig själv, som att tänka filmiskt i bilder, när jag skriver en historia tänker jag alltid i bilder och ser allt som en film framför mig och det är precis som att drömma. Jag upprepar ofta mina bilder inom mig för att kunna utveckla min historia, därför tränar jag mitt bildliga minne. Det började faktiskt med drömmar, som jag ville minnas. I början glömde jag snabbt bort dem, men tränade upp förmågan att komma ihåg dem, genom återupprepning. Nu är det lättare att minnas vad jag drömt och det är intressant, vilket liv som lever i det dolda ibland våra tankar.

Bara en tanke jag hade..

Kommentarer
Postat av: CJ

usch... d e ju inte bra, hmm ja har en bok som handlar om drömmars betydelse... fast det står olika i alla böcker men d e inget fali :P

2008-07-04 @ 19:12:58
URL: http://lovelylady.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0