Jag är alltså skytt..

Förlåt att jag inte har skrivit något på några dagar. Helgen gick verkligen snabbt och så tog jag det bara lungt med lite bastu och trevligt umgänge.

Just nu sitter jag och dricker kall cola ur min "skytten" mugg. Jag är nämligen en skytt i horoskopet och muggen har jag haft sen "liten".. jag trodde tidigare på horoskop och läste mycket sådant, men nuförtiden vet jag faktiskt inte vad jag ska tro.
På min mugg står det att jag är "En evig optimist. Vän av naturen och äventyrslysten. Utpräglad känsla för rättfärdighet. Roar sig gärna!" så håller jag väl med...är det inte jag?
Sitter här i stugan, älskar havets skvalpande, roas av det och visst älskar jag äventyr och överraskningar eller åtminstone hoppas på det och klart jag vill att rättvisa skipas..vill någon motsatsen?

...Horoskop i all ära..jag är ju en "skytt" så helsikes bra verkar jag ju vara..allt det där...hmmm...fast vem är inte allt det där? Om inte önskar sig vara så kanske inte vågar vara det? För vilka är vi egentligen innerst inne, där i det dolda lilla rummet, som gömt sig i mörkret i alla dessa år och som kanske syntes i solljuset någon gång i barnaåren, när man ännu inte hade bekymmer eller begränsningar?...Så vad ska man tro? Jag skyr lite för etiketter..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0