Than we meet again..

So i am back. Yes, haft en arbetsam vecka med mitt skrivande. Kul som attans att få skriva för ett riktigt uppdrag och som jag har kämpat också...

Ikväll blir det i alla fall bastu.
Kom bara att tänka på en grej..som alltid..jo, att hur vi alla uppfattar ord beroende på sammanhang. Jag har haft den diskussionen med en vän om hur lätt det är att misstolka varandra beroende på vilka ord man använder och hur viktigt det är att man uttrycker det rätt...hur självklart det än låter, så är det inte så enkelt faktiskt. Jag kan dra ett exempel
Jag säger här tre liknande repliker som kan uppfattas helt olika (intonationen kan givetvis också stärka detta!)

- Ditt jävla arsel! Att du är trög!
(inte riktigt från en vän kanske)

- Ditt lilla jävla arsel! Att du är lite trög hördu!
(kanske från en partner, som inte står ut med dig)

- Ditt arsel..du är en riktig jävel! Är du inte lite trög ändå hördu!
(en komplimang faktiskt..kompisen beundrar din gärning)

- Din lilla jävel! Ett trögarsel är vad du är!
alt 1(kanske har du gjort bort dig inför din partner så hon skäms över dig)
alt 2(du har du varit smått otrogen och hon vet)


Nu släpper jag tankarna för en stund och eldar bastun!
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0