Te och flippflopps..


Foto:Hans Engström

Så kom den
sommaren
värmen och solen
flippfloppen och solstolen
te i gryningen
på altanen
så kom den
tanken
och den tiden
jag är väl inte sen
för att jag väntat hela vintern
kan du glömma den
du vet just den..sommaren..

Så var det gjort. Klockan är halv fyra, här sitter jag och skriver. Fast med all rätt, det är ju sommar och då ska allt kastas omkull. Jag vill inte känna något ansvar över något eller ha plikter över mig nu när jag är ledig. Jag vill bara vara, sitta här i min lilla stuga och skita i sömnen om den inte känns.

Det är också skönt att se gryningen vakna till av en sommarnatt, fåglarna kvittrar redan och det känns som om jag skulle kunna hålla mig vaken hela natten. Jag ska försöka, vill nu inte förstöra morgonen, som jag gjort hittills nu i en vecka. Sovit till tolv på dagen. Jag vill inte missa morgonen nu, det har jag bestämt.
Jag har faktiskt börjat slappna av nu, känner ingen press längre. I början blev jag fort rastlös, det satt kvar ett tag faktiskt innan jag bara kunde släppa den. Nu har jag ju turen att jag har en stuga, så att jag kan njuta av naturen, havet och om inget speciellt. Det är en konst att komma till den punkten. Att kunna njuta av att inget händer. Sommaren är ju kort, tänk att vi är redan i juli...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0