Want to be a crazy girl..

Jag tycker att det är ganska skönt att slippa krav och bara sitta här i min stuga och skriva i lugn och ro. Jag har haft ett långt förhållande bakom mig, som jag bestämt inte vill ha tillbaka. Det är gammalt och dött för evigt och så har jag dessutom smakat på bättre sorter efteråt...

Häromdagen när jag skulle till min bil, som stod på en parkering, steg en kille just ur sin bil.
Jag kommer gående och han stannar upp och glor på mig, så går han försiktigt och betalar sin plats, men släpper inte blicken ifrån mig, inte ens när jag kör förbi honom med bilen, han fortsätter att följa mig med blicken...åh gissa om jag fick dåligt samvete. Han var ju riktigt snygg och söt och såg så ledsen ut när jag bara stack sådär. Men så vet man ju inte avsikten...

Visst är jag öppen för att träffa en ny...men vad skulle jag ha gjort? Gått fram och frågat om han vill träffa mig? Sugen på en dejt? Vill du ha mitt telefonnummer? Eller vill du bara komma hem till mig nu på en gång och? Jag är gratis...

Det lät väl cyniskt, nej jag vet att jag bör tänka positivt. Men jag har faktiskt upplevt en hel del, blivit raggad av alla de sorter, gubbar (den äldsta vid 70år, som ville bjuda mig på en lunch och laxar som han fångat), tjejer, hunks, tonåringar (för att jag ser jävligt ung).., det är blickar och kommentarer hit och dit, har upplevt trakasserier och avundsjuka, blivit retad på lågstadiet av killar, för att jag var liten och söt och väldigt känslig, en man i England trodde jag var en polsk prostituerad och ville fotografera mig när jag jobbade där som au-pair i 20 årsåldern...you name it! Men jag har inte tappat tron på guys... jag är bara något kräsen.

Den bästa förförelsetekniken som kanske skulle kunna funka på mig är när en kille visar sin känsliga sida, är en god lyssnare, en som visar empati och förståelse, men det viktigaste är trots allt ärlighet. Inget spel där han försöker uppnå bästa resultat av att försöka imponera på mig, utan att han verkligen kan visa alla sina känslor öppet bara de är ärliga att han är sig själv, inte konstlad utan väldigt trygg i sig själv. Sen vill man ju också höra att man själv är rätt skön (som person)..det ger en mycket att få positiva kommentarer, dessa glömmer man inte.

Sen tycker jag kanske att vi måste våga lite mer, ta mer risker, vara lite på..när man vill något och inte blyga sig för mycket...skapa lite drama i sitt liv. Jag älskar drama, när det händer..för är vi ändå inte här en alldeles för kort tid. Jag känner för att ta lite mer risker...faktiskt. Vad har man att förlora..eller hur? Be a crazy girl..

Okej, nu så måste jag i alla fall ta och städa här hemma, vi får synas sen senare..


/Chicadella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0