Jag vill ha honom tillbaka...?

Bilden “https://cdn1.cdnme.se/cdn/9-2/611667/images/2008/pict0135-01_12537225.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.
Foto: Hans Engström

I gränslandet jag sväva

det är svårt att välja

när skuggan mig vill förfölja

och det över mig kan skölja

/Chicadella.


Vad är det som gör att man längtar tillbaka till någon, när man vet att det inte var bra för en? När det är så att man själv vet att han faktiskt sårade en riktigt ordentligt, att du fick kämpa för att komma över din sorg. Inte för att man glömt, för det har man definitivt inte gjort, allt sitter ju där och gnager dock ändå under ytan och du vet, men...

Det är klart att alla vill tänka positivt, alla har vi förhoppningar om att det kanske skulle bli annorlunda den här gången om jag bara...om jag bara ändrade på mig. Och så är vi där igen, vems var felet? Ja, vems var det egentligen? Vem var det som sårade vem? Och vad gjorde jag för fel? Ojojoj, det finns mycket fel på mig, jag vet...jag vet att jag inte är perfekt, men ändå kanske inte riktigt som man kanske borde ha varit..så kommer den, mitt dåliga samvete. Det var nog ändå mitt fel, om jag bara hade visat mer eller sagt lite annorlunda eller kanske rent av hållt tyst, jag hade ju ingen rätt att börja ställa för mycket krav, vi var ju inte gifta...men, han sårade ju mig...faktiskt.

Ja, så tänker jag i alla fall och bollar mig fram och tillbaka. Jag hatar honom, saknar honom, tycker synd om honom och så älskar jag honom tills jag hatar honom igen. Det är inte en klok värld vi lever i. Jag försöker att komma bort från känslorna istället och tänka rationellt.

Hur gör idrottare, när de känner sig som sämst? Jo de peppar sig själva, de har lärt sig att tänka positivt.
Jag har provat det ett antal gånger nu när jag börjat känna sådär dålig igen. Ja, då har jag vänt på steken istället och tänkt över alla de bra saker jag gjort och fått till det, som jag annars kanske inte hade gjort om jag stannat kvar och fortsatt med honom. Ett viktigt råd är alltså att lära sig att styra sina tankar omvänt till att tänka positivt om dig själv och negativt om honom, som på alla de gånger då han faktiskt sårade dig och stanna där, känn efter, gråt eller känn ilska över det, jag lovar att det lättar sen och du slipper skuldkänslorna. Det är bara en fas av bearbetning vi behöver gå igenom.

/ Love Chicadella..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0